donderdag 9 juni 2011

Tijdsbeeld

Ik las Rituelen van Cees Nooteboom voor het eerst toen het boek in 1980 verscheen. Ik weet nog dat ik het toen mooi vond, maar veel herinner ik me niet van het verhaal. Dat was dan ook de reden om het nog eens te lezen, en ook dit boek weer als luisterboek (zie ook in de voorbije maanden de blogs over Reve, Hermans en Mulisch). Hier voorgelezen door de auteur zelf.
Ik kan er kort over zijn: het verhaal kon me niet boeien. Nooteboom schetst fragmenten uit het leven van Innie Wintrop, die na een mislukte relatie en een eveneens niet geslaagde zelfmoord op zoek is naar de zin van het leven, probeert ordening aan te brengen in de chaos in zijn hoofd. Het verhaal daargelaten, geeft het boek geeft wel een aardig beeld van de sfeer in de jaren '70 en '80.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten